• Byvandring på Løren

    Stort oppmøte ved Løren T bane stasjon torsdag 28. mai. Vi skulle på byvandring med Anne Sundby.

    Første stopp var Peer Gynt parken, et stort grønt område rett ved den gamle Kanonhallen.
    En mengde skulpturer av norske og utenlandske kunstnere, med tema fra Peer Gynt. Anne øste av sin kunnskap.
    ….Solveig, Bruderovet (bildet over), Knappestøperen, Ibsen selv, Bøygen, Den grønnkledde og Peer selv med sin livsapetitt (bilde under).
    En fantastisk opplevelse, ukjent for de fleste av oss. Verdt et besøk!

    Turen gikk videre til Vinslottet, nyrestaurert de gamle produksjonshallene til Vinmonopolet. Med butikker, spisesteder og leiligheter på toppen. En smoothie bar med den beste smoothie fant vi også. Vi smakte.
    (V – merket på toppen av bygget er bevart.)

    Så gikk vi videre til Løren Portal, et imponerende bygg, med Nord Europas største grønne takterasse med utsikt 360 grader over Oslo. Der planter de all slags grønne urter og grønnsaker og vekster, det meste spiselig, som spisestedene bruker i sin matlaging. Brukere kan også ha sin egen parsell. Her var det ikke kortreist mat, men ureist mat….

    Vi avsluttet med drink i baren i 12. etasje i Radisson RED Oslo Økern.

    En STOR takk til Anne!!